9 февраля 2015 г.

УКРАЇНСЬКА МОВА

МОВА І МОВЛЕННЯ. ТЕКСТ

Робота 2

Варіант 1

1. Мова потрібна людям для того, щоб:

а) писати;           б)спілкуватися.

2. Мовлення буває:

а) усне і писемне;          б) розбірливе і виразне.


3. З яких частин може складатися текст?

а) зачину, основної частини, кінцівки.

б) зі складів, слів, речень.

4. Прочитай вірш. Підкресли звернення.

- Лісе, лісе, ясени, чом сумні ви восени?

- Та як же нам, діти, сумними не бути, коли тої

5. Запиши слова у формі звертання.

Зірочка - ______________________________________

Лисичка - _____________________________________

Бабуся - _______________________________________

6. Доповни речення словами ввічливості.

Петрику, дай мені, __________________________, олівець.

Коли прощаюся кажу: - _____________________________.

7. Прочитай текст. Вибери заголовок, який найбільше підходить.

Марічка прийшла зі школи і вирішила допомогти матусі.

Вона винесла сміття, вимила посуд, підлила квіти. Увечері мама

прийшла з роботи. Вона похвалила доньку. помічниця.

а) Рідна домівка.         б) Після уроків.           в) Маленька




8. Познач речення в такому порядку, щоб вийшов текст.

__ Він поліз на дерево.

__ Кіт злякався і втік.

__ Він почав клювати кота.

__ Там пищали пташенята.
__ Прилетів старий дрізд.

__ Кіт побачив на дереві гніздо.


Робота 2

Варіант 2

мовленні.

1. У писемному мовленні використовують…

а) міміку і жести; б) букви та розділові знаки;

2. Познач, як виділяють звернення в писемному

а) паузою; б) комою.

3. Кожна частина тексту починається з …

а) плану; б) абзацу.

4. Прочитай речення. Підкресли звертання.

- Люлі, люлі, мій синочку! Справлю тобі колисочку.

- Лис просив маленьку лиску: - Лиско, погойдай колиску.

5. Запиши слова у формі звертання:

Матуся -_______________________________.

Рибка - _______________________________.

Хлопчик - _____________________________.

6. Доповни речення словами ввічливості.

Коли заходжу в клас, кажу: -

Мамо, допоможи мені розв’язати задачу,

7. Прочитай текст. Вибери заголовок, який найбільше підходить.

___________________________________!


Ніч розтанула. Світає. Край неба освітлюють перші промені сонця. Вони пробуджують сонну землю. Поволі прокидається  все живе навколо.

__ Край неба.

__ Сонна земля.

__ Світає.

8. Познач речення в такому порядку, щоб вийшов текст.

__ Птахи прилітають до годівниць попоїсти.

__ Холодно і голодно стало птахам.

__ Прийшла зима.

__ Діти зробили для них годівниці.

__ Насипали туди насіння, зернят, крихт хліба.

РЕЧЕННЯ

Робота 3

Варіант 1

1. Речення виражає:

а) настрій людини;

б) закінчену думку.

2. Слова в реченні пишуться:

а) разом;

б)окремо.

3. Визнач тип речення за метою висловлювання та інтонацією.

Прилітайте, журавлі, до рідної землі!    ___________________.

4. Підкресли головні слова в реченні.

Над рікою схилила верба свої віти.

5. Встанови зв'язок слів у реченні.

Іванко читає цікаву книжку.

Іванко (що робить?) _______________________________;

читає (що?)  ______________________________________;

книжку ( яку?) ____________________________________.

6. Перебудуй розповідне речення в спонукальне.

Діти шанують кожну крихту хліба.

____________________________________________________.

7. Постав потрібний розділовий знак у кінці речення.

Чи знаєш ти, що полюбляють птахи

Омелюх – прив’ялі ягоди горобини, калини

Снігур – крім цих ягід, ще насіння клена, ясена

А яке насіння для пташок приготував ти

8. Прочитай речення. Встав пропущені слова.

Закінчилась зима і настала ____________________________.

Тепло гріє весняне ___________________________________.

Зеленіє молода ______________________________________.

Радіють весні дорослі й ______________________________.



1. За метою висловлювання речення бувають:

а) окличні та неокличні;

б) розповідні, питальні та спонукальні.

2. Речення – це

а) слова, які виражають закінчену думку;

б) група словосполучень.

3. Визнач тип речення за метою висловлювання

Виростай, тополько, до неба тягнися!

4. Підкресли головні слова в реченні.

Лагідний дощик затанцював по дахові.

5. Встанови зв'язок слів у реченні.

Школярі допомагають птахам взимку.

Школярі ( що роблять?)________________;

допомагають (кому?) __________________;

допомагають (коли?) __________________.

6. Перебудуй спонукальне речення в

Не треба ховатися від дощу під самотнім деревом.

___________________________________________________.

7. Постав потрібний розділовий знак у кінці

речення.

Сидить соловей у густій зелені серед дерев  Добре йому в

рідному лісі  Про що співає соловейко  І радість, і смуток є в цій

8. Прочитай речення. Встав пропущені слова.

Тато подарував __________________ їжачка.

Все тіло його вкрите _______________.

Котик хотів погратися з ______________.

Сніжок поколов свої _________________.

Комментариев нет:

Отправить комментарий