МОВА І МОВЛЕННЯ. ТЕКСТ
Робота 2
Варіант 1
1. Мова потрібна людям для того, щоб:
а) писати; б)спілкуватися.
2. Мовлення буває:
а) усне і писемне; б) розбірливе і виразне.
3. З яких частин може складатися текст?
а) зачину, основної частини, кінцівки.
б) зі складів, слів, речень.
4. Прочитай вірш. Підкресли звернення.
- Лісе, лісе, ясени, чом сумні ви восени?
- Та як же нам, діти, сумними не бути, коли тої
5. Запиши слова у формі звертання.
Зірочка - ______________________________________
Лисичка - _____________________________________
Бабуся - _______________________________________
6. Доповни речення словами ввічливості.
Петрику, дай мені, __________________________, олівець.
Коли прощаюся кажу: - _____________________________.
7. Прочитай текст. Вибери заголовок, який найбільше підходить.
Марічка прийшла зі школи і вирішила допомогти матусі.
Вона винесла сміття, вимила посуд, підлила квіти. Увечері мама
прийшла з роботи. Вона похвалила доньку. помічниця.
а) Рідна домівка. б) Після уроків. в) Маленька
8. Познач речення в такому порядку, щоб вийшов текст.
__ Він поліз на дерево.
__ Кіт злякався і втік.
__ Він почав клювати кота.
__ Там пищали пташенята.
__ Прилетів старий дрізд.
__ Кіт побачив на дереві гніздо.
Робота 2
Варіант 2
мовленні.
1. У писемному мовленні використовують…
а) міміку і жести; б) букви та розділові знаки;
2. Познач, як виділяють звернення в писемному
а) паузою; б) комою.
3. Кожна частина тексту починається з …
а) плану; б) абзацу.
4. Прочитай речення. Підкресли звертання.
- Люлі, люлі, мій синочку! Справлю тобі колисочку.
- Лис просив маленьку лиску: - Лиско, погойдай колиску.
5. Запиши слова у формі звертання:
Матуся -_______________________________.
Рибка - _______________________________.
Хлопчик - _____________________________.
6. Доповни речення словами ввічливості.
Коли заходжу в клас, кажу: -
Мамо, допоможи мені розв’язати задачу,
7. Прочитай текст. Вибери заголовок, який найбільше підходить.
___________________________________!
Ніч розтанула. Світає. Край неба освітлюють перші промені сонця. Вони пробуджують сонну землю. Поволі прокидається все живе навколо.
__ Край неба.
__ Сонна земля.
__ Світає.
8. Познач речення в такому порядку, щоб вийшов текст.
__ Птахи прилітають до годівниць попоїсти.
__ Холодно і голодно стало птахам.
__ Прийшла зима.
__ Діти зробили для них годівниці.
__ Насипали туди насіння, зернят, крихт хліба.
РЕЧЕННЯ
Робота 3
Варіант 1
1. Речення виражає:
а) настрій людини;
б) закінчену думку.
2. Слова в реченні пишуться:
а) разом;
б)окремо.
3. Визнач тип речення за метою висловлювання та інтонацією.
Прилітайте, журавлі, до рідної землі! ___________________.
4. Підкресли головні слова в реченні.
Над рікою схилила верба свої віти.
5. Встанови зв'язок слів у реченні.
Іванко читає цікаву книжку.
Іванко (що робить?) _______________________________;
читає (що?) ______________________________________;
книжку ( яку?) ____________________________________.
6. Перебудуй розповідне речення в спонукальне.
Діти шанують кожну крихту хліба.
____________________________________________________.
7. Постав потрібний розділовий знак у кінці речення.
Чи знаєш ти, що полюбляють птахи
Омелюх – прив’ялі ягоди горобини, калини
Снігур – крім цих ягід, ще насіння клена, ясена
А яке насіння для пташок приготував ти
8. Прочитай речення. Встав пропущені слова.
Закінчилась зима і настала ____________________________.
Тепло гріє весняне ___________________________________.
Зеленіє молода ______________________________________.
Радіють весні дорослі й ______________________________.
1. За метою висловлювання речення бувають:
а) окличні та неокличні;
б) розповідні, питальні та спонукальні.
2. Речення – це
а) слова, які виражають закінчену думку;
б) група словосполучень.
3. Визнач тип речення за метою висловлювання
Виростай, тополько, до неба тягнися!
4. Підкресли головні слова в реченні.
Лагідний дощик затанцював по дахові.
5. Встанови зв'язок слів у реченні.
Школярі допомагають птахам взимку.
Школярі ( що роблять?)________________;
допомагають (кому?) __________________;
допомагають (коли?) __________________.
6. Перебудуй спонукальне речення в
Не треба ховатися від дощу під самотнім деревом.
___________________________________________________.
7. Постав потрібний розділовий знак у кінці
речення.
Сидить соловей у густій зелені серед дерев Добре йому в
рідному лісі Про що співає соловейко І радість, і смуток є в цій
8. Прочитай речення. Встав пропущені слова.
Тато подарував __________________ їжачка.
Все тіло його вкрите _______________.
Котик хотів погратися з ______________.
Сніжок поколов свої _________________.
Комментариев нет:
Отправить комментарий